METODICKÝ MATERIÁL

BIOLÓGIA

 
BIOLOGICKÉ ÚLOHY
METODICKÝ MATERIÁL
CD - DEMO
VAŠE TIPY
PUBLIKÁCIE
BIOKLUB
AKTUALITY
BIOLOGICKÝ SLOVNÍK
TESTY
DIDAKTICKÉ HRY
WWW STRÁNKY
POMÔCKY
TELEPROJEKTY
ĎALŠIE VZDELÁVANIE UČITEĽOV
ZAUJÍMAVOSTI

Školský Informačný
Servis

 

logo lave SKUPINOVÉ VYUČOVANIE

Teoretické východiská


Praktické námety

Praktické využitie skupinového vyučovania na hodine prírodopisu

Priebeh vyučovacej hodiny

Vyučovacej hodine predchádzal výklad učiva o borovici lesnej.

Vedúci skupín dostali na lístkoch tieto úlohy:

skupina: Prezrite si vetvičky, kôru a šišky borovice lesnej a smreka obyčajného. Porovnajte a napíšte znaky, ktorými sa smrek obyčajný líši od borovice lesnej. Potrebné údaje vpíšte do tabuľky.

skupina: Prezrite si vetvičky, kôru a šišky smreka obyčajného a jedle bielej. Porovnajte napíšte znaky, ktorými sa jedľa biela líši od smreka obyčajného. Potrebné údaje vpíšte a nakreslite do tabuľky.

skupina: Prezrite si vetvičky, kôru a šišky jedle bielej a smrekovca opadavého. Porovnajte a napíšte znaky, ktorými sa smrekovec opadavý líši od jedle bielej. Potrebné údaje vypíšte a nakreslite do tabuľky.

skupina: Prezrite si vetvičky, kôru a šišky smrekovca opadavého a borievky obyčajnej. Porovnajte a napíšte znaky, ktorými sa borievka obyčajná líši od smrekovca opadavého. Potrebné údaje vpíšte do tabuľky.

skupina: Prezrite si vetvičku, kôru a plody borievky obyčajnej a obrázky a akryláty tisa obyčajného. Porovnajte a napíšte znaky, ktorými sa tis obyčajný líši od borievky obyčajnej. Potrebné údaje vpíšte a nakreslite do tabuľky.

skupina: Použite vaše výstrižky z tlače a časopisy. Vypracujte krátky referát: “Aký je význam ihličnatých rastlín v prírode a pre človeka”.

skupina: Použite vaše výstrižky z tlače a časopisy. Vypracujte krátky referát: “Ochrana prírodného a životného prostredia”.

Tabuľka slúžila v závere hodiny k zhrnutiu a zopakovaniu učiva

Práca najlepšej – samostatnej a aktívnej skupiny bola hodnotená známkami. Ostatné skupiny boli hodnotené slovne. Z toho potom vyplynula aj domáca úloha pre všetky skupiny: “Zistiť, kde v okolí rastú aj iné druhy ihličnatých stromov a kríkov.

(Spracované podľa Zdenky Števkovej: Uplatnenie skupinového vyučovania vo vyučovacom predmete prírodopis,1996, MC).

Posledná aktualizácia: 20.08.2000