Základná informácia o projekte
Registračné
číslo projektu:
3/4320/06
Komisia:
2
Názov
tematickej oblasti:
Nové technológie vo výučbe
Názov
projektu:
Interaktívne prednáškové demonštrácie a Peer
Instruction - nové interaktívne metódy zvyšujúce efektívnosť
prednáškovej formy vzdelávania
Kľúčové
slová:
efektívna prednáška, interaktívne prednáškové
demonštrácie, MBL nástroje, konceptesty, aktívne poznávanie
Doba
riešenia:
2006-2008
Anotácia projektu
Hlavný
cieľom projektu bolo získanie bázy poznatkov a skúseností pre aplikáciu
daných interaktívnych metód, ktoré zvyšujú efektívnosť prednášky v
kontaktnej forme (pre klas. výučbu), resp. v zaznamenanej
elektronickej forme (pre e-learning, dišt. vzdelávanie, online prístup)
v prírodovednom vzdelávaní na VŠ. Postup dosiahnutia cieľov bol
realizovaný (1) podrobnou analýzou oboch metód na základe spolupráce s
ich tvorcami; (2) transformáciou a prípravou metodických pokynov a
učebných prostriedkov metód na naše podmienky; (3) realizáciou
pilotného pedag. experimentu na modelovom príklade (vo fyzike); (4)
prezentáciou a publikovaním získaných skúseností, poznatkov a
vytvorených materiálov na konferenciách, v odbornej literatúre, resp.
voľne v elektronickej. forme na webe.
Medzinárodná spolupráca
(1)
odborný poradca pre prácu so
softvérom vyhodnocujúci výsledky hlasovania cez IKT počas prednášky:
prof. William F. Junkin (Erskine College, Due West, USA)
(2)
odborný poradca pre prácu s MBL nástrojmi a pre metódu interaktívne
prednáškové demonštrácie (ILD): prof. Ronald Thornton (Tufts
University, Boston, USA)
(3)
odborný poradca pre metódu Peer instruction a konceptesty: prof. Eric
Mazur (Harvard University, Boston, USA)
|