Ciele projektu
Hlavný cieľ projektu:
Získanie bázy poznatkov, teoretických
východísk a základných skúseností pre aplikáciu nových interaktívnych
metód: Interaktívnych
prednáškových demonštrácií a metódy Peer Instruction v
prírodovedných predmetoch, ktoré výrazným spôsobom zvyšujú efektívnosť
prednášky, najrozšírenejšej vzdelávacej formy v podmienkach slovenských
VŠ.
Špecifické ciele
projektu:
(1) Na základe nadviazanej spolupráce s
tvorcami týchto metód (pozri: Medzinárodná spolupráca v časti projekt)
urobiť ich podrobnú analýzu a detailné zmapovanie súčasného stavu .
(2) Transformácia a príprava metodických
pokynov a učebných prostriedkov daných metód v podmienkach slovenskej
VŠ (konkrétne na UPJŠ).
Uvedené metódy sú známe hlavne v mutáciách
využívajúcich IKT ako sú MBL prostriedky, PC simulácie a pod., takže
problematika úzko súvisí s mnohými edukačnými projektmi riešenými v SR.
Preto pri plnení (2) bolo ďalším cieľom
(3) Preskúmať prepojenosť týchto metód s
problematikou počítačom podporovaných laboratórií (MBL)
využívajúcich napr. IP Coach; multimédiami, napr. streaming
technológie v rámci Virtuálnej kolaborácie; počítačové simulácie napr.
vo forme JAVA appletov.
(4) Získať skúsenosti a prvotnú spätnú väzbu
pri aplikovaní týchto metód a to pomocou pilotného pedagogického
experimentu na modelovom predmete fyzika; odbornej diskusie vo vedeckej
komunite na základe publikovania výsledkov.
Predpokladaný prínos projektu
1. Realizácia pilotného experimentu na
modelovom príklade (vo
fyzike) s overením efektívnosti a prínosu interaktívnych prednáškových
metód v našich podmienkach.
2. Slovenská verzia vybraných
učebných materiálov súvisiacich s danými metódami (predpovedné listy,
výsledkové listy, konceptesty, štandardizované testy).
3.
Získanie skúseností, prvotných poznatkov a reakcií študentov pre
aplikáciu týchto interaktívnych metód zvyšujúcich efektívnosť prednášky
v podmienkach slovenských VŠ.
4. Nadobudnutie poznatkov o zvyšovaní
grafickej gramotnosti, motivácii pre štúdium vedy počas aplikácií
týchto metód.
5.
Prezentácia výsledkov na konferenciách a v odborných časopisoch nielen
vo vedeckej komunite fyzikov, ale aj u ostatných prírodných
vied
6. Poskytnutie poznatkovej bázy pre
aplikáciu nových interaktívnych prednáškových metód slovenským učiteľom
na VŠ.
7.
Vytvorenie základov pre budúcu implementáciu do ďalšieho vzdelávania
budúcich učiteľov a vo výučbe na SŠ, kde nízka finančná náročnosť ILD a
PI je oproti mnohým formám IKT vítaná.
8. Závery pre e-learnigové, dištančné
vzdelávanie, ktoré využívajú virtuálne alebo digitálne prednášky.
|