Informácia o pripravovanom teleprojekte “Ja a Pôda”
Projekt vychádza zo zásady, že prírodovedné
vzdelávanie má odrážať vzťah človeka k prírode, k blížnym, ku kultúre a
k sebe samému.
Základná myšlienka teleprojektu vychádza zo základných zákonitosti prírody
t.j. súlad človeka s prírodou.
Projekt je určený pre druhý stupeň základných
škôl v rámci prírodovedných predmetov (ekológia, prírodopis, chémia, pestovateľské
práce) a záujmovej činnosti.
Projekt má tri základné časti, ktoré sú
určené jednotlivým ročníkom:
| 5. –6. ročník: “Približujeme sa k prírode
a zažijeme ju” |
| 7. –8. ročník: “Pretvárame a interpretujeme
svet” |
| 9. ročník: ”Svet sa rozvíja a my sa podieľame
na jeho stvárňovaní” |
Ukážka záznamu:
Ja a pôda
Pôda pre mňa
1.01A Pôda po ktorej chodím
Potrebujeme: Poháre od detskej výživy
alebo džemu.
Každý deň choď na rôzne miesta, nielen
v blízkosti domu, alebo školy, ale v celom tvojom okolí. Vzorky pôdy zbieraj
do pohárov s označením miesta. O pôdach z tvojho okolia je potrebné získať
nasledujúce údaje.
-
Úloha: Popíš pôdy po ktorých chodíš do školy.
Miesto |
Pôda |
Môj dom |
|
Chodník pred domom |
|
Ulica pred domom |
|
Škola |
|
-
Úloha: Pôdy môžu rozlične vyzerať a
aj na dotyk sú iné. Zozbieraj najmenej 4 rôzne pôdy (použi poháre), preskúmaj
ich: ovoňaj, sleduj farbu, vyskúšaj trenie medzi prstami. Pozorovania zapíš
do nasledujúcej tabuľky.
Číslo
|
Miesto
|
Opis pôdy
(vôňa, farba, trenie)
|
1.
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
4.
|
|
|
|
|
5.
|
|
|
|
|
6.
|
|
|
|
|
-
Úloha: Ktoré zo zozbieraných pôd sú najlepšie? Odôvodni.
|