EKOLOGICKÉ HRY

EKOLÓGIA

 
ÚVOD

METODICKÉ MATERIÁLY

NOVÉ TRENDY
EKOLOGICKÝ SLOVNÍK
EKO LITERATÚRA
PREZENTÁCIA ŠKÔL
ORGANIZÁCIE, ZDRUŽENIA 
ZAUJÍMAVOSTI Z EKOLÓGIE
WWW STRÁNKY
KONFERENCIE A LETNÉ ŠKOLY
DISKUSNÝ KLUB EKO

Školský Informačný
Servis

 

 Pošlite e-mail - Odkaz z ekologického ŠISu

Biologická diverzita

množstvo druhov rastlín a živočíchov žijúcich na určitom území, druhová pestrosť, rozmanitosť.

EKOHRA: NA NEOBĽÚBENÉ ZVIERA

MIESTO: Kdekoľvek, kde sa dá urobiť tma

POMÔCKY : zápalky, 2 sviečky

MOTIVÁCIA: Každý má nejaké zviera, ktoré mu nie veľmi sympatické, alebo ktoré v ňom vyvoláva nepríjemné pocity, či dokonca strach. Málokto si uvedomí, že každé viera, aj to vaše neobľúbené, má v prírode svoje miesto a význam, a že je svojím spôsobom zaujímavé a krásne. Na to, aby si deti všimli skrytú krásu ich neobľúbeného zvieraťa, aby sme im ho priblížili a “skrášlili”, slúži táto hra.

HRA: Deti si posadajú do kruhu, jeden si sadne so sviečkou doprostred. Druhú sviečku má jedno dieťa z kruhu. Zhasneme svetlo a povieme deťom, aby si každé z nich vybralo jedno zviera, ktoré nie je veľmi sympatické. Potom zapálime sviečky. Ten v strede povie svoje zviera: “Mne nie je sympatický (nemám rád, nepáči sa mi...) medveď.”

A ostatné deti postupne tak ako sedia, si podávajú horiacu sviečku so slovami:

“Medveď by ti mal byť sympatický, lebo...
má pekný huňatý kožuch,
dobre lezie na stromy,
má pekný ružový jazyk...”
obrazokAk každý v kruhu povedal svoje doporučenie, do stredu si sadne ďalší so svojím neobľúbeným zvieraťom a hra pokračuje, kým sa všetci v strede nevystriedajú.

Atmosféra blikajúceho plameňa sviečky v deťoch vyvolávajú príjemné, tajuplné pocity. Deti sú vnímavejšie, sú naladené pozitívne a vnímajú aj nesympatické zviera inak.

POZNÁMKY:
na záver môže každý svoje zvieratko nakresliť.

Posledná aktualizácia: 22.08.2000