produkcia novej biomasy zelených rastlín.
ČINNOSŤ: RASTLINNÉ DIAPÁSMO
POMÔCKY : tvrdé papiere, farbičky, špagát,
spinky, atlasy rastlín
Chcete rozprávať deťom o chránených či
liečivých rastlinách, alebo o rastlinách jedovatých? Dovoľte deťom,
aby oni rozprávali vám. Každé dieťa nech si vyberie rastlinku, nakresli
ju, ako najlepšie vie, zozadu nech napíše, čo ho pri nej zaujalo (čo
rastlinka lieči, čím je charakteristická, jej farba, výška, stanovisko...)
Ak sú deti s prácou hotové, diapásmo môže začať.
Ako prvé sa nám môžu predstaviť liečivé
rastliny. Deti, ktoré ich majú, vystúpia dopredu a jedno po druhom predstavujú
svoje rastliny. Ak ostatné deti vedia nejaké ďalšie zaujímavé podrobnosti,
môžu sa pridať k príhovoru.
| na záver z diapásma môžete urobiť
výstavku – pripneme si obrázky na špagát a každý má možnosť zoznámiť
sa s konkrétnou rastlinkou bližšie. |
| ak je vhodné vegetačné obdobie, pod
obrázky môžeme dať aj skutočnú rastlinu (samozrejme ak nie je chránená).
Alebo, aby ste zbytočne rastliny netrhali, vezmite si svoje obrázky
von, na lúku, do lesa a porovnávajte a spoznávajte priamo v
prírode. |
| rastliny môžete vybrať podľa rôznych
kritérií – ak práve rozprávate o ekosystéme močiar, vyberte rastliny
močiarne či vlhkomilné |
| porozprávajte sa s deťmi o význame
rastlín v prírode, o ich nezastupiteľnom mieste |