|
|
|
Kyslý dážď
|
|
dážď vznikajúci vtedy, ak reagujú vodné
zrážky so škodlivinami v ovzduší napr. s SO2
či NOx... Takýto dážď spôsobuje
odumieranie stromov, škody na budovách,
znižovanie úrody, ovplyvňuje zdravie ľudí...
EKOHRA: NÁROK NA PRIESTOR
MIESTO: veľmi malá miestnosť v blízkosti
veľkej miestnosti
POMÔCKY : žiadne
POJMY A VZŤAHY: priestorové nároky, teritórium,
agresivita
ÚVOD: Vlastne nejde o hru v pravom slova
zmysle, pretože pravý význam sa deti dozvedia až pred koncom hodiny (schôdzky),
hlavný význam tu má emocionálne prežitie a zainteresovanie detí, aby na
vlastnej koži pocítili, ako sa cítia zvieratá zavreté dlhodobo v klietkach
s obmedzeným pohybom. Prečo v nich
vzrastá agresivita, ktorá postupom času prechádza do apatie.
HRA: Celá hodina (schôdzka) prebieha vo
veľmi stiesnených podmienkach, tak, aby deti boli automaticky nútené sa
obmedzovať v pohybe, narážať jeden do druhého, drgať sa pri písaní, pri
chodení k tabuli, či súťažiach...
Posledných 20 minút pred koncom sa premiestnia
do voľných priestorov, najlepšie do prírody, ak je na blízku, či na školský
dvor. Nechajte deti plne vychutnať voľný pohyb, slobodu konania.
| na záver sa porozprávajú o svojich
pocitoch v 1. i v 2. prípade, vedúci im vysvetlí svoje počínanie a
deti aplikujú svoje správanie na správanie zvierat v ZOO,
v laboratóriách, v maštaliach bez možnosti voľnej pastvy... |
| každé dieťa môže vybrať jedno zviera
a napísať jeho príbeh, napríklad: |
* som túlavý pes majiteľ ma vyhnal z domu, je zima...
* som sliepka chovaná kvôli vajciam, bez pohybu, bez slnka,
* som tiger, zavretý v klietke...
* som myška v klietke, v laboratóriu...
*som teliatko zavreté v maštali bez mamky... |
|