|
![](../../../images/right.gif) |
![](../../images/biolog2.gif) |
Emisia
|
![](../../../_themes/sis2000/indhorsa.gif)
|
vypúšťanie látok do ovzdušia. Prirodzeným
zdrojom je prach odnášaný vetrom, antropogénnym zdrojom sú dopravné
prostriedky, továrne...
TEST: ČO CHÝBA V PONOŽKE?
POMÔCKY: rôzne druhy odpadov, lopata (či
iné náradie na vyhĺbenie jamy)
Deti si svoje tvrdenia o rozložiteľnosti,
či nerozložiteľnosti odpadu overia jednoduchým pokusom:
![](../../../_themes/sis2000/indbul1a.gif) |
do väčšej ponožky z umelého materiálu
dajú odpady rôzneho pôvodu: sklo, listy, gombíky, kosť, vlnu, kelímky,
ohryzok..., |
![](../../../_themes/sis2000/indbul1a.gif) |
zapíšu si dátum a spíšu zoznam, čo
všetko sa v ponožke nachádza, |
![](../../../_themes/sis2000/indbul1a.gif) |
ponožku zahrabú tak, aby ju nebolo
vidieť a viditeľne označia miesto zakopania, |
![](../../../_themes/sis2000/indbul1a.gif) |
čakajú asi tri mesiace (dobré je zvoliť
koniec školského roku, ale ak je veľmi sucho, občas je potrebné zaliať
vodou), |
![](../../../_themes/sis2000/indbul1a.gif) |
po troch mesiacoch ponožku deti vyhrabú,
porovnajú obsah ponožky so zoznamom. |
Čo chýba? Čo sa stalo? Z čoho ostali
len zvyšky?
Na záver sa opäť porozprávajte o tvorbe
odpadu, o jeho likvidácii a o tom, čo ju sprevádza. A samozrejme o potrebe
radšej vzniku odpadu predchádzať! |
|