TESTY

FYZIKA

 
FYZIKÁLNE ÚLOHY

EXPERIMENTY
UČEBNÉ TEXTY
TESTY
VÝUČBA
DIDAKTIKA FYZIKY
WWW STRÁNKY
ENV. FYZIKA
PUBLIKÁCIE
DIPLOMOVÉ  PRÁCE
UČEBNÉ POMÔCKY
ĎALŠIE VZDELÁVANIE
KUF - KLUB UČITEĽOV
DIDFYZKE
AKTUALITY

 

Školský Informačný
Servis

 

 Pošlite e-mail - odkaz na ŠIS fyzika

VSTUPNÉ TESTY
RNDr.. Tibor Révay

Vyhodnotenie otázok daného testu

Doteraz sme sa venovali analýza žiackych odpovedí. V kapitole o tvorbe testu sme sa venovali kvalite otázok. Teraz si ozrejmíme, ktoré sú podstatné činitele pri hodnotení testových otázok, ktoré rozhodujú o nutnosti preformovania otázky.
a)      vysoký počet výskytu neriešených otázok
b)      veľký počet správnych riešiteľov odpovede
c)      malá rôznorodosť odpovedí
d)      malá rôznorodosť identifikovaných pojmov
e)      vysoká koncentrácia v jednej kategórii
f)        malá rôznorodosť formulácií

Pomocou nameraných výstupov v testových otázkach vieme posúdiť kvalitu otázky a aj kvalitu testu. čím je vyššia kvalita testu, tým je nameraný výstup reálnejší a hodnovernejší.

Poznámka: Zatiaľ nie je rozpracovaná štatistická metóda, ktorá by určovala deliacu čiaru pre body a) - f).

Posledná aktualizácia: 07.03.2001