VSTUPNÉ
TESTY
RNDr. Tibor Révay
Vzory pre žiakov
Ďalšou otázkou je, či žiak má k dispozícii
vzory trás, ku ktorým sa má dopracovať z daných zhlukov. Úspešní
riešitelia problémov majú organizované vedomosti. Aké vzory máme k dispozícii
pre žiakov - začiatočníkov, ktoré im môžeme predložiť? Fyzikálne
vedomosti u kvalifikovaných riešiteľov, zaraďujeme sem aj učiteľov,
môžeme považovať za organizované v hierarchicky bohato
prepojenej sieti. Učiteľ používa svoje vedomosti ku kvalitatívnej
analýze problémov. Žiak má sklon vidieť iba povrchové znaky problémov
a celkovo sa ponoriť do formulkových prístupov bez kvalitatívnej analýzy
problému.
Vedecké
vyučovanie na školách môžu zabezpečiť učitelia, ktorí potrebujú
mať vlastné vedomosti odstupňované v troch oblastiach:
1) vedecký
obsah
2) ako
žiaci rozmýšľajú a učia sa
3) výukové
stratégie