TESTY

FYZIKA

 
FYZIKÁLNE ÚLOHY

EXPERIMENTY
UČEBNÉ TEXTY
TESTY
VÝUČBA
DIDAKTIKA FYZIKY
WWW STRÁNKY
ENV. FYZIKA
PUBLIKÁCIE
DIPLOMOVÉ  PRÁCE
UČEBNÉ POMÔCKY
ĎALŠIE VZDELÁVANIE
KUF - KLUB UČITEĽOV
DIDFYZKE
AKTUALITY

 

Školský Informačný
Servis

 

 Pošlite e-mail - odkaz na ŠIS fyzika

VSTUPNÉ TESTY
RNDr. Tibor Révay

 Vzory pre žiakov

Ďalšou otázkou je, či žiak má k dispozícii vzory trás, ku ktorým sa má dopracovať z daných zhlukov. Úspešní riešitelia problémov majú organizované vedomosti. Aké vzory máme k dispozícii pre žiakov - začiatočníkov, ktoré im môžeme predložiť? Fyzikálne vedomosti u kvalifikovaných riešiteľov, zaraďujeme sem aj učiteľov, môžeme považovať za organizované v hierarchicky bohato prepojenej sieti. Učiteľ používa svoje vedomosti ku kvalitatívnej analýze problémov. Žiak má sklon vidieť iba povrchové znaky problémov a celkovo sa ponoriť do formulkových prístupov bez kvalitatívnej analýzy problému.

Vedecké vyučovanie na školách môžu zabezpečiť učitelia, ktorí potrebujú mať vlastné vedomosti odstupňované v troch oblastiach:
1) vedecký obsah
2) ako žiaci rozmýšľajú a učia sa
3)
výukové stratégie

 

 

Posledná aktualizácia: 07.03.2001