TESTY

FYZIKA

 
FYZIKÁLNE ÚLOHY

EXPERIMENTY
UČEBNÉ TEXTY
TESTY
VÝUČBA
DIDAKTIKA FYZIKY
WWW STRÁNKY
ENV. FYZIKA
PUBLIKÁCIE
DIPLOMOVÉ  PRÁCE
UČEBNÉ POMÔCKY
ĎALŠIE VZDELÁVANIE
KUF - KLUB UČITEĽOV
DIDFYZKE
AKTUALITY

 

Školský Informačný
Servis

 

 Pošlite e-mail - odkaz na ŠIS fyzika

VSTUPNÉ TESTY
RNDr. Tibor Révay

 Prvky tejto výukovej stratégie

Postavenie fyziky medzi inými predmetmi je veľmi slabé. To hovorí aj o tom, že výukové stratégie sa nevhodne používajú. Sú síce rozpracované, ale nehovorí sa o tom, ktoré, kedy a kde sa majú použiť. Stratégie neberú ohľad na rozmýšľanie a učenie žiakov v rôznych podmienkach a s rôznymi znalosťami. Nenachádzame prepojenia medzi výukovými stratégiami a poznatkami žiakov. Učitelia fyziky učia spôsobom „napomáhať rastu len žiakom - potencionálnym fyzikom“. Spoločnosť však čím ďalej vyžaduje fyzikálne poznávanie u väčšiny generácie.
Aká by mohla byť cesta, ktorá :
a) zahŕňa získavanie prvotných poznatkov
b) zahŕňa uvedomenie si myšlienok písaním
C) 
vyvoláva komunikáciu adresát – pisateľ
d) vyvoláva diskusiu o téme
e) dáva návrh na výukové stratégie.

Existuje prostriedok, ktorým by sme to vedeli dosiahnuť?

Jednou z možností by mohol byť vstupný informačný test.

Posledná aktualizácia: 07.03.2001