VSTUPNÉ
TESTY
RNDr. Tibor Révay
Prvky tejto výukovej stratégie
Postavenie
fyziky medzi inými predmetmi je veľmi slabé. To hovorí aj o tom,
že výukové stratégie sa nevhodne používajú. Sú síce rozpracované,
ale nehovorí sa o tom, ktoré, kedy a kde sa majú použiť.
Stratégie neberú ohľad na rozmýšľanie a učenie žiakov v rôznych
podmienkach a s rôznymi znalosťami. Nenachádzame prepojenia
medzi výukovými stratégiami a poznatkami žiakov. Učitelia fyziky
učia spôsobom „napomáhať rastu len žiakom - potencionálnym
fyzikom“. Spoločnosť však čím ďalej vyžaduje fyzikálne poznávanie
u väčšiny generácie.
Aká by mohla byť cesta, ktorá :
a) zahŕňa
získavanie prvotných poznatkov
b) zahŕňa
uvedomenie si myšlienok písaním
C)
vyvoláva
komunikáciu adresát – pisateľ
d) vyvoláva
diskusiu o téme
e) dáva
návrh na výukové stratégie.
Existuje prostriedok, ktorým by sme to vedeli
dosiahnuť?
Jednou z možností by mohol byť vstupný
informačný test.