VSTUPNÉ
TESTY
RNDr.. Tibor Révay
Pravidlá aplikácie
Pri aplikácii VIT, ak sa jedná o triedu, alebo
triedy v rámci školy, treba dodržiavať nasledujúce zásady.
Vytvorenie inštruktáže
pre učiteľov.
Takáto inštruktáž má zaručiť učiteľom, aby zabezpečili pred a počas
testovania optimálne podmienky pre žiakov. Odporúčame zaznamenať
nasledovné údaje:
a)
tematické zameranie testu
b)
oboznámenie žiakov s podmienkami
c)
oboznámenie žiakov s vyžadovaným spôsobom riešenia
d)
časový odhad
e)
zaregistrovať pomôcky, ak to vyžaduje test
Vytvorenie inštruktáže
pre žiakov.
Pri testovaní v triede odporúčame učiteľom nastoliť podmienky
práce pre žiakov prostredníctvom nasledovných funkcií:
Neanonymita, ktorá zahŕňa ročník, trieda, priezvisko, pohlavie.
Ročník a trieda nám pomôže priradiť skúmané poznatky okruhu
žiakov.
Priezvisko hrá úlohu udržať žiakov v rozpoložení, že sa jedná
o vážnu vec. Pri anonymite dochádzalo k výsmechom.
Pohlavie je jeden zo sledovaných faktorov, ktorú budeme využívať.
Neznámkovanie. Žiakov pred riešením VIT treba oboznámiť, že
daný test sa nebude hodnotiť známkou. Treba žiakom zdôrazňovať, aby
sa nebáli vyslovovať svoje názory na problematiku, ak je aj hocijaká.
Písať vlastné názory. Treba im zdôrazniť, že testom sa
nesleduje čo vedia, ale čo si myslia čo ako funguje.
Mnohosť. Zo žiakovej správnej nevedomosti, nedôvery vo vlastných
schopnostiach vyplýva krátkosť a jednoduchosť odpovedí. Žiakom
treba dohovoriť, aby písali o všetkom, čo si myslia, že patrí k danej
problematike.