TESTY

FYZIKA

 
FYZIKÁLNE ÚLOHY

EXPERIMENTY
UČEBNÉ TEXTY
TESTY
VÝUČBA
DIDAKTIKA FYZIKY
WWW STRÁNKY
ENV. FYZIKA
PUBLIKÁCIE
DIPLOMOVÉ  PRÁCE
UČEBNÉ POMÔCKY
ĎALŠIE VZDELÁVANIE
KUF - KLUB UČITEĽOV
DIDFYZKE
AKTUALITY

 

Školský Informačný
Servis

 

 Pošlite e-mail - odkaz na ŠIS fyzika

VSTUPNÉ TESTY
RNDr.. Tibor Révay

 Pravidlá aplikácie

Pri aplikácii VIT, ak sa jedná o triedu, alebo triedy v rámci školy, treba dodržiavať nasledujúce zásady.

Vytvorenie inštruktáže pre učiteľov.
Takáto inštruktáž má zaručiť učiteľom, aby zabezpečili pred a počas testovania optimálne podmienky pre žiakov. Odporúčame zaznamenať nasledovné údaje:
a)      tematické zameranie testu
b)     oboznámenie žiakov s podmienkami
c)      oboznámenie žiakov s vyžadovaným spôsobom riešenia
d)     časový odhad
e)      zaregistrovať pomôcky, ak to vyžaduje test

Vytvorenie inštruktáže pre žiakov.
Pri testovaní v triede odporúčame učiteľom nastoliť podmienky práce pre žiakov prostredníctvom nasledovných funkcií:
Neanonymita, ktorá zahŕňa ročník, trieda, priezvisko, pohlavie.
Ročník a trieda nám pomôže priradiť skúmané poznatky okruhu žiakov.
Priezvisko hrá úlohu udržať žiakov v rozpoložení, že sa jedná o vážnu vec. Pri anonymite dochádzalo k výsmechom.
Pohlavie je jeden zo sledovaných faktorov, ktorú budeme využívať.
Neznámkovanie. Žiakov pred riešením VIT treba oboznámiť, že daný test sa nebude hodnotiť známkou. Treba žiakom zdôrazňovať, aby sa nebáli vyslovovať svoje názory na problematiku, ak je aj hocijaká.
Písať vlastné názory. Treba im zdôrazniť, že testom sa nesleduje čo vedia, ale čo si myslia čo ako funguje.
Mnohosť. Zo žiakovej správnej nevedomosti, nedôvery vo vlastných schopnostiach vyplýva krátkosť a jednoduchosť odpovedí. Žiakom treba dohovoriť, aby písali o všetkom, čo si myslia, že patrí k danej problematike.

 

Posledná aktualizácia: 07.03.2001