KUŽEĽOSEČKY

Autorky: Želmíra Vaskyová, 4 MMI 1
                Karla Musilová, 4 MMI 1

Typ aplikácie: hypertext
 

Cieľová skupina: žiaci strednej školy, študenti vysokej školy, laická verejnosť.

Rozsah práce s výučbovým textom:
Pri osvojovaní si nových poznatkov sa predpokladá opakované použitie.
Pri opakovaní učiva a ako zábavné čítanie predpokladaný čas práce
s aplikáciou je polhodina.

HW požiadavky: fyzická pamäť celkom: cca 300 kB
                             procesor Pentium
                             myš

SW požiadavky: operačný systém Windows 95
                            aplikácia Netscape Communicator (alebo podobný
                            prehliadač www stránok)

Použité vývojové prostredia:

Komunikačný jazyk: slovenčina.

Význam témy: Pri klasickom spôsobe vyučovania často učiteľ problémy
s vhodnou motiváciou. Táto aplikácia sa snaží tento problém
riešiť.

Cieľ : Cieľom projektu bolo vytvoriť v používateľovi základnú predstavu o
kužeľosečkách. Poskytnúť zaujímavou formou informácie o tejto téme aj
tým, ktorí sa nezaujímajú o matematiku.

Metodický list:

 Obsah:
1. Z histórie
2. Kužeľosečky
2.1. V praxi
2.2. Očami laika
2.3. Regulárne
  Elipsa
  Parabola
  Hyperbola
2.4. Singulárne
2.5. …a priamka
3. Test
3.1. Amatéri
3.2. Pokročilí
4. O aplikácii
5. Literatúra
Navigácia: Spôsob prechodu medzi stránkami je veľmi jednoduchý. Aplikácia
je robená formou rámov. Priamo kliknutím na obsah, ktorý zostáva na obrazovke
stále aktívny, sa do vedľajšieho okna vyroluje požadovaná obrazovka. Na
jednotlivých obrazovkách nie sú hypertextové odskoky, s výnimkou textov o elipse,
parabole a hyperbole, z ktorých sa dá dostať na obrazovky ich rovnicami, a
konštrukciami. Štruktúra aplikácie je stromovitá ( s maximálou hĺbkou 3), aby sa
sa čo najviac zjednodušila navigácia v aplikácii a aby sa používateľ nedostal do
ťažkostí s orientáciou medzi stránkami.