Motoristi vedia zistiť ako je nabitý akumulátor pomocou
hustomeru. Vysvetlite princíp.
Akumulátor pracuje na
princípe elektrolýzy.
Skladá sa z elektrolytu
a olovených elektród.
Keď je akumulátor nabitý elektrolyt obsahuje veľké množstvo iónov.
Od počtu iónov závisí hustota elektrolytu. Hustota je väčšia,
ak je viacej iónov v elektrolyte. Vybíjanie akumulátora
znamená, že ióny prechádzajú z elektrolytu a viažu
sa na olovených elektródach. Hustota elektrolytu teda vybíjaním
klesá, nabitý akumulátor ju má maximálnu.
Akumulátor pracuje na
princípe elektrolýzy.
Skladá sa z elektrolytu
(H2SO4) a olovených elektród.
Vybíjanie akumulátora znamená, že síranové ióny prechádzajú
z elektrolytu a viažu sa olovených elektródach vo forme
síranu olovnatého. Hustota elektrolytu teda vybíjaním klesá,
nabitý akumulátor ju má maximálnu. Na určovanie stavu nabitia
batériu existujú hustomery pre motoristov. Majú dve risky, medzi
ktorými je hustota kedy je akumulátor nabitý..