|
|
|
|
http://www.infovek.sk/opi/projekt/index.html Konkrétnym cieľom Projektu INFOVEK Slovensko je celoplošné napojenie základných a stredných škôl v Slovenskej republike na internet, spojené s využitím tohto média v pedagogickom procese. Takto sa školy stanú centrami, ktoré budú šíriť po celom Slovensku proces informatizácie spoločnosti – od žiakov, študentov, pedagógov až po rodičov. Web for Schools:
Projekt, na ktorom sa zúčastňuje viac ako 700 stredoškolských učiteľov zo 150 škôl celej Európy. Cieľom projektu je pomôcť učiteľom aj ich žiakom využívať Internet vo vyučovaní. Prístup k aktuálnym teleprojektom umožňujúcich spoluprácu učiteľov z rôznych častí Európy je na WWW stránke WfS Projects. Každý z teleprojektov má špecifickú tému a je určený pre rôznu cieľovú skupinu. Sú označené ako timeline projects, keďže výsledky každého z nich sú závislé od ročného obdobia, v ktorom sa realizujú. Výsledky sú zverejňované prostredníctvom Internetu a môžu byť bez obmedzenia používané inými školami ako učebný materiál. GLOBE (Global Leaning and Observations
to Benefit the Environment):
Svetová sieť študentov, učiteľov a vedcov zaoberajúcich sa globálnou ochranou prírody. Študenti a učitelia z 7000 škôl v 80 krajinách sveta sa podieľajú spolu s odborníkmi na štúdiu našej planéty. Environmentálne pozorovania robia študenti v blízkosti ich školy a výsledky odovzdávajú cez Internet. Pozorovania študentov využívajú vedci vo svojich výskumoch. Závery výskumov potom spätne využívajú študenti ako zdroj informácií. Do tohto projektu sa zatiaľ zapojilo viac ako 4 milióny študentov. Medzi základné aktivity patrí pozorovanie atmosféry, hydrosféry a pôdy (teplota , pH, úrodnosť…). Získané informácie spracúvajú odborníci z rôznych oblastí. Škola si môže zvoliť ľubovoľnú aktivitu z množstva ponúkaných. Sú odstupňované podľa náročnosti (1-13), časového zaradenia (na niekoľko mesiacov – až rokov) a geografického územia (konkrétna krajina alebo globálne). Acid Rain 2000:
Základným cieľom projektu Acid Rain 2000 je poukázať na zmeny v prírode v dôsledku kyslých dažďov. Projekt je určený rôznym vekovým skupinám. Žiaci základných škôl vykonávajú jednoduché monitorovacie programy dažďovej vody a mapovanie vegetácie. Študenti stredných škôl môžu analyzovať výsledky, študovať vzorky a podobne. Kyslý dážď je medzinárodný problém a účasť študentov z rôznych krajín je vítaná. Zapojiť sa do projektu možno prostredníctvom Internetu (e-mail). V rámci projektu sa robia štyri základné pozorovania:
International Trees and Forests Project on Internet: http://www.zip.com.au~elanora/projects.html Cieľom tohto medzinárodného projektu je naučiť
žiakov vážiť si lesy a stromy a viesť ich k starostlivosti o ne. Projekt
zahŕňa dve základné aktivity:
Forests (lesy) – úlohou každej zúčastnenej školy je odpovedať na otázky o lese v okolí školy (druh lesa, vek, spôsob rozmnožovania, sezónne zmeny, história lesa a pod.). Európsky školský projekt (ESP):
Stránka ponúka projekty rozdelené do troch skupín: prírodné vedy (výskumné projekty), kultúrne vedy (literatúra, história a umenie) a ekonomické a sociálne vedy, zoznam zúčastnených krajín, použitých jazykov a stupnicu na zistenie náročnosti. Quality of and Life at Local Rivers:
Projekt z oblasti vodných tokov, zahŕňa monitorovanie kvality vody v
potokoch a riekach v regióne školy.
I*EARN (International Education and Resource Network): Je to medzinárodná nezisková organizácia združujúca učiteľov a študentov vo viac ako 40 krajinách sveta pracujúcich na teleprojektoch. Projekty sú súčasťou vzdelávacieho procesu a o ich náplni rozhoduje organizátor. Oficiálny jazyk je angličtina a španielčina, ale niektoré projekty sa môžu prezentovať aj v materinskom jazyku. Každý teleprojekt riadi jeho koordinátor, ktorému stačí napísať a dohodnúť sa na forme spolupráce.
|