Biom 


súbor ekosystémov určitej geografickej oblasti s charakteristickým typom vegetácie: step, tundra, tropický dažďový prales...

ČINNOSŤ: NECHCEME SVET NA JEDNO POUŽITIE

MIESTO: trieda, klubovňa

POMÔCKY: papier, ceruzky 

MOTIVÁCIA: Odpady, odpady... Skúste sa spolu s deťmi zamyslieť, kde, a prečo a kto tvorí odpady v našom bežnom živote. Doma, v škole, v obchode...Čo sú to odpady a ako by sa dalo predísť ich vzniku, alebo aspoň znížiť ich množstvo.

ÚLOHA: V prvej časti hry si každý zvlášť, alebo v skupinách vypracuje zoznam vecí na jedno použitie. Mali by to byť veci, s ktorými sa bežne denne stretávame, alebo ktoré sú všetkým známe (plechovky od konzerv, od piva či Coca-Coly, rôzne papierové obaly, papierové vreckovky, PET fľaše, plastikové tašky...)

.

obrazokV druhej časti hry je úlohou detí určiť ku každej veci zo zoznamu jej “dvojníka”, t. j. vec na viacnásobné, či trvalé použitie, ktorou by sa dala jednorázová vec nahradiť. Táto časť sa dá hrať formou súťaže skupín, kde jedna skupina zadáva ostatným jednorázové výrobky, ostatní k nim určujú veci na viacnásobné použitie.
 

Na záver je dôležité zhrnutie a diskusia o:

  • probléme skládok,
  • význame recyklácie materiálov,
  • význame užívania trvalejších vecí (vrátanie rozprávania o vytvorení citovej väzby ku niektorým starším veciam),
  • o význame práva kupujúceho vybrať si tovar, ktorý produkuje menej odpadu (Coca-Cola vo fľaši sklenej...).

  •