Biodegradabilný 


materiály alebo látky, ktoré sa dajú biologickou cestou (napr. baktériami ..) rozložiť.

EKOHRA: NA PRÍRODOVEDCA BRÉHMA

MIESTO: trieda, klubovňa

POMÔCKY : ceruzky, papier, prírodovedná literatúra, obrázky zvierat a rastlín

POJMY A VZŤAHY: ekosystém, nároky zvierat a rastlín

MOTIVÁCIA: priblížte deťom prácu prírodovedca, ktorý skúma život zvierat (zoológa), život rastlín (botanika), ich nároky, zvyky, vzťahy k okoliu... Uveďte zaujímavosti z minulých storočí, keď to prírodovedci nemali ľahké.

ÚLOHA: K zvolenému zvieraťu (rastline) zistite do najbližšej schôdzky čo najviac údajov, zapíšte ich.

HRA: Samotná hra má dve časti (hrá sa na dvoch schôdzkach).

Vedúci si dopredu pripraví obrázky alebo mená zvierat a rastlín. Deti si na záver schôdzky vytiahnú z čiapky po jednom organizme, ale nesmú si navzájom prezradiť, kto čo má. Do budúcej schôdzky si každý zistí čo najviac údajov o svojom organizme (kde žije, farba, rozmnožovanie...) a potom o ňom informuje ostatných. Úlohou ostatných je uhádnuť, o aký organizmus ide, zapísať si to na lístok. Kto uhádol najviac organizmov, vyhráva. 

POZNÁMKY:

  • môžete vybrať organizmy z jedného ekosystému, deti na záver vytvoria potravinovú pyramídu,
  • porozprávajte sa o rôznych potravinových nárokoch organizmov,
  • môžete si pripraviť organizmy z rôznych ekosystémov a pohovoriť si o prispôsobovaní sa organizmov rozličnému prostrediu (adaptácia),
  • môžete si pripraviť denné a nočné živočíchy a potom sa porozprávať o ich odlišnostiach.

  •