materiály alebo látky, ktoré sa dajú
biologickou cestou (napr. baktériami ..) rozložiť.
EKOHRA: NA PRÍRODOVEDCA BRÉHMA
MIESTO: trieda, klubovňa
POMÔCKY : ceruzky, papier, prírodovedná literatúra, obrázky zvierat
a rastlín
POJMY A VZŤAHY: ekosystém, nároky zvierat
a rastlín
MOTIVÁCIA: priblížte deťom prácu prírodovedca,
ktorý skúma život zvierat (zoológa), život rastlín (botanika), ich nároky,
zvyky, vzťahy k okoliu... Uveďte zaujímavosti z minulých storočí, keď to
prírodovedci nemali ľahké.
ÚLOHA: K zvolenému zvieraťu (rastline)
zistite do najbližšej schôdzky čo najviac údajov, zapíšte ich.
HRA: Samotná hra má dve časti (hrá sa na
dvoch schôdzkach).
Vedúci si dopredu pripraví obrázky alebo
mená zvierat a rastlín. Deti si na záver schôdzky vytiahnú z čiapky po
jednom organizme, ale nesmú si navzájom prezradiť, kto čo má. Do budúcej
schôdzky si každý zistí čo najviac údajov o svojom organizme (kde žije,
farba, rozmnožovanie...) a potom o ňom informuje ostatných. Úlohou ostatných
je uhádnuť, o aký organizmus ide, zapísať si to na lístok. Kto uhádol najviac
organizmov, vyhráva.
POZNÁMKY:
-
môžete
vybrať organizmy z jedného ekosystému, deti na záver vytvoria potravinovú
pyramídu,
-
porozprávajte sa o rôznych potravinových nárokoch organizmov,
-
môžete
si pripraviť organizmy z rôznych ekosystémov a pohovoriť si o prispôsobovaní
sa organizmov rozličnému prostrediu (adaptácia),
-
môžete
si pripraviť denné a nočné živočíchy a potom sa porozprávať o ich odlišnostiach.
|