produkcia novej biomasy zelených rastlín.
ČINNOSŤ: RASTLINNÉ DIAPÁSMO
POMÔCKY: tvrdé papiere, farbičky, špagát,
spinky, atlasy rastlín
Chcete rozprávať deťom o chránených či
liečivých rastlinách, alebo o rastlinách jedovatých? Dovoľte deťom, aby
oni rozprávali vám. Každé dieťa nech si vyberie rastlinku, nakresli ju,
ako najlepšie vie, zozadu nech napíše, čo ho pri nej zaujalo (čo rastlinka
lieči, čím je charakteristická, jej farba, výška, stanovisko...) Ak sú
deti s prácou hotové, diapásmo môže začať.
Ako prvé sa nám môžu predstaviť liečivé
rastliny. Deti, ktoré ich majú, vystúpia dopredu a jedno po druhom predstavujú
svoje rastliny. Ak ostatné deti vedia nejaké ďalšie zaujímavé podrobnosti,
môžu sa pridať k príhovoru.
Na záver :
-
z diapásma môžete urobiť výstavku – pripneme
si obrázky na špagát a každý má možnosť zoznámiť sa s konkrétnou rastlinkou
bližšie,
-
ak je vhodné vegetačné obdobie, pod obrázky
môžeme dať aj skutočnú rastlinu (samozrejme ak nie je chránená). Alebo,
aby ste zbytočne rastliny netrhali, vezmite si svoje obrázky von, na lúku,
do lesa a porovnávajte a spoznávajte priamo v prírode,
-
rastliny môžete vybrať podľa rôznych kritérií
– ak práve rozprávate o ekosystéme močiar, vyberte rastliny močiarne či
vlhkomilné,
-
porozprávajte sa s deťmi o význame rastlín
v prírode, o ich nezastupiteľnom mieste.
|