Kyslý dážď 


dážď vznikajúci vtedy, ak reagujú vodné zrážky so škodlivinami v ovzduší napr. s SO2 či NOx... Takýto dážď spôsobuje odumieranie stromov, škody na budovách, znižovanie úrody, ovplyvňuje zdravie ľudí...

EKOHRA: NÁROK NA PRIESTOR

MIESTO: veľmi malá miestnosť v blízkosti veľkej miestnosti

POMÔCKY: žiadne

POJMY A VZŤAHY: priestorové nároky, teritórium, agresivita

ÚVOD: Vlastne nejde o hru v pravom slova zmysle, pretože pravý význam sa deti dozvedia až pred koncom hodiny (schôdzky), hlavný význam tu má emocionálne prežitie a zainteresovanie detí, aby na vlastnej koži pocítili, ako sa cítia zvieratá zavreté dlhodobo v klietkach s obmedzeným pohybom. Prečo v nich vzrastá agresivita, ktorá postupom času prechádza do apatie.

HRA: Celá hodina (schôdzka) prebieha vo veľmi stiesnených podmienkach, tak, aby deti boli automaticky nútené sa obmedzovať v pohybe, narážať jeden do druhého, drgať sa pri písaní, pri chodení k tabuli, či súťažiach...

Posledných 20 minút pred koncom sa premiestnia do voľných priestorov, najlepšie do prírody, ak je na blízku, či na školský dvor. Nechajte deti plne vychutnať voľný pohyb, slobodu konania.

Na záver:

  • deti sa porozprávajú o svojich pocitoch v 1. i v 2. prípade, vedúci im vysvetlí svoje počínanie a deti aplikujú svoje správanie na správanie zvierat v ZOO, v laboratóriách, v maštaliach bez možnosti voľnej pastvy...
  • každé dieťa si môže vybrať jedno zviera a napísať jeho príbeh, napríklad:

  • - "Som túlavý pes majiteľ ma vyhnal z domu, je zima...",slon
    - "Som sliepka chovaná kvôli vajciam,
      bez pohybu, bez slnka...",
    - "Som tiger, zavretý v klietke...",
    - "Som myška v klietke, v laboratóriu...",
    - "Som teliatko zavreté v maštali 
       bez mamky...".