rastlina nepochádzajúca z územia na
ktorom rastie, ale bola prinesená neúmyselne či úmyselne človekom.
EKOHRA: RASTLINNÉ POSCHODIA
MIESTO: klubovňa, trieda, les...
POMÔCKY: nákres lesných poschodí (na tvrdom papieri), papier, ceruzky,
obrázky zvierat
POJMY A VZŤAHY: rastlinné poschodia, potravinový
reťazec, príbytky živočíchov
MOTIVÁCIA: rozprávajme s deťmi o tom, aké
rastliny môžu v lese vidieť, čím sa navzájom líšia (výškou, farbou ...)
a aké miesto (význam) v lese zastávajú. Nech deti porozprávajú aké zvieratká
a kde môžu v lese nájsť (pod skalou, na strome...).
ÚLOHA: určiť, ktoré rastlinné poschodie
dané zviera obýva, poprípade v ktorom poschodí loví...
HRA: Vedúci si dopredu pripraví obrázky zvierat. Deti si posadajú dookola
hracej plochy a vedúci postupne ukazuje jednotlivé
obrázky. Kto prvý správne povie poschodie, v ktorom zviera žije, dostáva
bod a má právo položiť obrázok na dané poschodie. Ak navyše správne povie
aj meno zvieraťa, získava ďalší bod. Kto získa najviac bodov, víťazí.
OBMENA:
-
ku obrázku zvieraťa priradiť nielen rastlinné
poschodie, ale uviesť aj aspoň jeden príklad koristi a jeden príklad predátora.
-
vedúci si pripraví obrázky zvierat určitého
potravinového reťazca (alebo viacerých reťazcov). Úlohou detí je na záver
tieto reťazce zostaviť a šípkami správne znázorniť vzájomné vzťahy medzi
zvieratami.
|