Antropofyt


rastlina nepochádzajúca z územia na ktorom rastie, ale bola prinesená neúmyselne či úmyselne človekom.

EKOHRA: RASTLINNÉ POSCHODIA

MIESTO: klubovňa, trieda, les...

POMÔCKY: nákres lesných poschodí (na tvrdom papieri), papier, ceruzky, obrázky zvierat 

POJMY A VZŤAHY: rastlinné poschodia, potravinový reťazec, príbytky živočíchov

MOTIVÁCIA: rozprávajme s deťmi o tom, aké rastliny môžu v lese vidieť, čím sa navzájom líšia (výškou, farbou ...) a aké miesto (význam) v lese zastávajú. Nech deti porozprávajú aké zvieratká a kde môžu v lese nájsť (pod skalou, na strome...).

ÚLOHA: určiť, ktoré rastlinné poschodie dané zviera obýva, poprípade v ktorom poschodí loví...

HRA: Vedúci si dopredu pripraví obrázky zvierat. Deti si posadajú dookola hracej plochy a vedúci postupne ukazuje jednotlivé obrázky. Kto prvý správne povie poschodie, v ktorom zviera žije, dostáva bod a má právo položiť obrázok na dané poschodie. Ak navyše správne povie aj meno zvieraťa, získava ďalší bod. Kto získa najviac bodov, víťazí. 

OBMENA: 

  • ku obrázku zvieraťa priradiť nielen rastlinné poschodie, ale uviesť aj aspoň jeden príklad koristi a jeden príklad predátora.
  • vedúci si pripraví obrázky zvierat určitého potravinového reťazca (alebo viacerých reťazcov). Úlohou detí je na záver tieto reťazce zostaviť a šípkami správne znázorniť vzájomné vzťahy medzi zvieratami.
obrazok