![]() Zrýchlenie ako vektor (vektor zrýchlenia)Zrýchlenie má vlastnosti vektora. To znamená, že má smer v priestore a môže byť rozložené pozdĺž osí x, y, a z v pravouhlej súradnicovej sústave.
Pre daný smer môže mať zrýchlenie ako vektor dve orientácie, označované ako kladná
a záporná orientácia. ZadanieSpustite simuláciu a zmeňte orientáciu x-ovej zložky zrýchlenia na jednu z nasledujúcich kladných alebo záporných hodnôt.
Nastavte zrýchlenie na +100
jednotiek.
K zobrazeniu času, časovač ako aj simulácia musia byť spustené. Hodnoty pre Δv a Δt môžete merať a porovnávať s definíciou zrýchlenia z predchádzajúcej strany. Skúste zistiť, ako určíme orientáciu zrýchlenia. Poznámka: Zrýchlenie sa počas zrážky so stenou kocky nezobrazuje. ZáverOrientácia zrýchlenia - či už kladná alebo záporna - nemá nič spoločné so zvyšovaním alebo znižovaním rýchlosti. V oboch prípadoch sa môže objekt pohybovať rýchlejšie alebo pomalšie.Dôležité je, v akom zmysle sa zmenila
rýchlosť.
PamätajteJe dôležite hovoriť o orientácii zrýchlenia v či už o kladnej alebo zápornej orientácií, ak je daný stály smer v tomto prípade x-ová os. |