Rýchlosť a zrýchlenie
Ako pridáme a uberieme z rýchlosti
Niektoré pojmy vo fyzike, ako rýchlosť, sila, a iné majú dve jednoznačné
vlastnosti: veľkosť a smer. Takéto veličiny nazývame vektory.
Ak je rýchlosť zviazaná so špecifickým smerom, tak ako v tejto simulácii, môže
nadobúdať 2 orientácie, buď vľavo alebo vpravo, hore alebo dole, severne alebo
južne a.i.
Vo fyzike a matematike sa dve takéto opačné orientácie podľa dohody označujú ako
kladná (+) a záporná (-).
Takéto označenie nemôžme stotožniť s matematickou operáciou sčítania (+) a
odčítania (-).
Pripravené
príkazy umožňujú zmeniť veľkosť a orientáciu rýchlosti v smere osi x.
Veľkosť kladnej alebo zápornej orientácie môžete upravovať pridávaním alebo uberaním na akúkoľvek
vami stanovenú počiatočnú rýchlosť.
Zvýšte počiatočnú rýchlosť v smere osi x = vx o
+10
+50
+100
-10
-50
-100
Znížte počiatočnú rýchlosť v smere osi x = vx o
+10
+50
+100
-10
-50
-100
Použitím uvedených príkazov získate skúsenosti a porozumiete súvislostiam a
významom zvyšovania (pridávania) alebo znižovania (uberania) kladne alebo
záporne orientovanej rýchlosti.
|